ציפי לבני מזגזגת: רצח רבין הוא פוליטי או לא?

דוד קורצוייל No Comments on ציפי לבני מזגזגת: רצח רבין הוא פוליטי או לא?
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברת הכנסת ציפי לבני אמרה אתמול (מוצאי שבת) בעצרת בכיכר רבין כי רצח ראש הממשלה ב-1995 היה רצח פוליטי לכל דבר ועניין, זאת בתגובה לדברי ח"כ דוד ביטן, אך מתברר כי לפני מספר שנים התבטאה לבני, אז יו"ר האופוזיציה בצורה הפוכה לחלוטין, ודומה מאוד להתבטאויותיו של ביטן כך מפרסם אתר NRG היום.

ב-2010, ביקשו מספר חברי כנסת ורבנים לבקש מהיועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה וינשטיין, לזכות בדיעבד את מרגלית הר שפי, שהורשעה באי מניעת רצח ראש הממשלה יצחק רבין. אנשי הימין פנו ליועמ"ש וקראו לו לזכות למפרע את הר שפי, זאת מכיוון ש"במהלך השנים האחרונות התברר כי העמדתה לדין והרשעתה לא היו מוצדקות".

בעקבות יוזמה זו, שוחחה לבני, אז יו"ר האופוזיציה מטעם מפלגת קדימה, עם דליה רבין. בדברים, שהובאו ב-nrg, אמרה לבני לרבין בפירוש כי "רצח הוא אינו עניין פוליטי", ועל כן היא מתנגדת למעורבות של ח"כים בהליכים משפטיים של אזרחים.

אתמול בצהריים התעוררה סערה, לאחר שחבר הכנסת דוד ביטן אמר במהלך אירוע שבת תרבות בחולון כי רצח רבין אינו רצח פוליטי. ביטן נשאל האם ישתתף בעצרת לזכר רבין הערב והשיב כי לא ייקח בה חלק. לדבריו, "עצרת רבין צריכה להיות ממלכתית וממומנת על ידי כספי המדינה בהחלטת ממשלה. רצח רבין זה לא רצח פוליטי. מנסים לצייר כאילו הפוליטיקאים רצחו אותו".

כמה שעות מאוחר יותר, במהלך העצרת לזכר רבין, שהפכה לעצרת פוליטית, התבטאה לבני בניגוד מוחלט לדברים שאמרה בעבר. "באנו לכאן היום כדי למנוע את הרצח הפוליטי הבא, וכן, רצח רבן יהיה פוליטי. באנו לכאן כדי למנוע את פשע השנאה הבא", אמרה לבני.

מטעמה של ציפי לבני נמסר בתגובה לידיעה: "כל ניסיון להשוות בין התנגדותה העזה של לבני למעורבות פוליטית בענישה פלילית על רצח – לבין דבריו של ביטן היא מקוממת ושקרית. זוהי עמדתה העקרונית, כאז כן היום, ולכן לבני גם התנגדה לחקיקה מיוחדת נגד יגאל עמיר".

"מניעי רצח רבין היו פוליטיים, נגד אדם פוליטי בגין עמדותיו – וזה מה שלבני אמרה בכיכר אתמול. מהרגע שבו רוצח עומד לדין אסור לפוליטיקאים להתערב – וזה מה שהיא אמרה אז ותמשיך לומר. הניסיון להכשיר את ביטן או להשוות אליו היא במקרה הטוב לא מקצועית ולוקה בהבנת הנקרא – ובמקרה הגרוע באה מכוונת זדון, בידיעה מפורשת שהדבר שקרי ומטעה", נמסר עוד.



0 תגובות